Historia

25 lat doświadczeń sprawiło, że z wielu oddziałów stworzyliśmy jeden prężny ośrodek z zapleczem rozwojowo-badawczym, nowoczesnymi liniami produkcyjnymi oraz możliwością magazynowania.

ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI

GTX Hanex Plastic Sp. z o.o. powstaje w 1992 r. w Poznaniu. Swoją działalność rozpoczyna od produkcji 1,5 litrowych butelek plastikowych. Produkcja odbywa się wówczas w systemie dwustopniowym, tj. butelki rozdmuchiwane są z zakupionych wcześniej preform


NOWE TECHNOLOGIE

W nowym oddziale w Sokółce dotychczasowa technologia zostaje zastąpiona liniami produkującymi butelki w systemie jednofazowym, czyli bezpośrednio z granulatu. Niespełna dwa lata później Hanex rozpoczyna produkcję preform, tj. półfabrykatu do produkcji butelek.


POSZERZENIE OFERTY

Spółka rozszerza swoją działalność, rozpoczynając produkcję poliestrowej folii termoformowalnej. W niedługim czasie staje się liderem tego typu opakowań na rynku w Polsce. Jej pozycję potwierdzają liczne certyfikaty, atesty i patenty.


NOWE RYNKI ZBYTU

W roku 2000 firma rozpoczyna działalność na nowych rynkach, co owocuje poszerzeniem oferty produktowej. Zastrzeżone zostają wzory opakowań wytwarzanych przez Hanex. Jednocześnie jedynym surowcem, z którego produkowane są opakowania zostaje politereftalan etylenu (PET)


KONSOLIDACJA

Od 2005 roku następuje konsolidacja produkcji w jednym zakładzie – główna siedziba oraz zakład produkcyjny Hanexu lokalizują się w Dąbrowie Górniczej.


UMOWA Z PARP

W 2008 roku Hanex podpisuje umowę z PARP i pozyskuje dotację (około 14 mln zł) w kategorii „Innowacyjna Gospodarka”. Otrzymuje też certyfikat EN ISO 22000:2005. Rok później firma inwestuje w kolejną, czwartą linię produkcyjną, zwiększając produkcję folii PET.


CERTYFIKACJA BRC/IOP

W 2011 roku Hanex otrzymuje Certyfikat BRC/IOP Global Standard for Packaging and Packaging Materials.


WDROŻENIE PROGRAMU HMW

W 2015 roku wdrożyliśmy program HMW (Hanex Management Way), którego podstawą jest baza najlepszych rozwiązań w obszarze operacji wewnętrznych firmy, ciągłe ich doskonalenie i optymalizacja. Funkcjonowanie programy HMW jednocześnie przekłada się na wzrost zaangażowania pracowników w realizację zadań z wykorzystaniem narzędzi HMW, takich jak PSG (Problem Solving Group), PDCA (Plan Deminga), SMED, Kanban czy Kaizen.


LIDER

Dziś firma realizuje zamówienia dla największych koncernów różnych branż. Jest niekwestionowanym liderem na rynku opakowań sztucznych. Miesięczne zdolności produkcyjne Hanexu sięgają obecnie blisko 130 milionów różnego typu opakowań oraz ponad 1200 ton folii PET.